Ibu-ibu hamil, pandang sini, JANGAN PANDANG BELAKANG! :D

Ibu-ibu hamil dinasihati bersenam agar ibu dan anak sihat. Tapi, janganlah bersenam sampai penat lelah tu, senaman yang sesuai bagi ibu-ibu hamil seperti: berjalan-jalan, aerobik yang lembut, dan berenang.

Elakkanlah aktiviti-aktiviti yang kuat dan cergas. Berhati-hati dalam kehidupan harian dan alert dengan tanda-tanda amaran.


Ramai ibu-ibu hamil rasa tak selesa
kalau tak ambil vitamin atau supplement. Tapi, berhati-hatilah semasa memilih vitamin tu. Tanya kat klinik kesihatan yang anda pergi. Biasanya, klinik-klinik kesihatan akan bagi ibu-ibu hamil vitamin seperti Vit B Comples, Vit C, Iron, dan Asid Folik. Kalau anda rasa nak tambah lagi vitamin atau supplement seperti Obimin, Multi Vitamin, dan sebagainya, tanyalah kat jururawat atau doktor dulu, bukan semua ibu hamil sesuai dengan vitamin tu.


Lebih baiklah ibu-ibu hamil mendapatkan vitamin dan mineral dari makanan seharian. Ini lebih baik daripada hanya ambil vitamin tablet sahaja. Kalau nak juga ambil supplement, baik pilih supplement yang ekstrak daripada bahan-bahan semulajadi daripada bahan-bahan kimia.



Nak tahu lebih banyak pasal kesihatan semasa mengandung, bolehlah EMAIL / CONTACT saya:
email: chtee.dxn@gmail.com
SMS / Whatapps / LINE / WeChat: +6016-7835799

Comments

Popular posts from this blog

德信:灵芝

德信:灵芝菌丝

猴頭菇的功效與作用及食用方法和禁忌